Naša účtovná kancelária ponúka aj možnosť jednorazového vedenia účtovníctva. Táto forma je vhodná najmä pre klientov, ktorý nepotrebujú spracúvať účtovníctvo na mesačnej báze – sú to najmä neplatitelia DPH a firmy, ktoré nemajú zamestnancov. Čo ak som zamestnávateľ alebo platca DPH ale paušálny poplatok za vedenie účtovníctva mi nevyhovuje? Naša účtovná kancelária Vám bude každý mesiac fakturovať reálnu spotrebu služieb.
Jednorazové spracovanie účtovníctva vs. paušál
Jednorazové spracovanie účtovníctva je výhodné pre klientov s menším rozsahom účtovníctva. Na jednorazové spracovanie účtovníctva neposkytujeme zľavy pre klientov. Spracovanie daňového priznania je účtované ako osobitná služba. Porovnanie jednorazového spracovania účtovníctva a paušálneho spracovania účtovníctva nájdete TU.
Cenník služieb a konkrétne príklady pre jednorazové spracovanie účtovníctva uvádzame:
Praktické príklady
1. Klient, neplatiteľ DPH, nemá zamestnancov, má mesačne 20 položiek na spracovanie. RIEŠENIE: V takomto prípade postačuje vedenie účtovníctva podľa dohody (mesačne/štvrťročne/polročne/ročne) a náklady budú fakturovaná podľa reálnej spotreby. Účtované bude 1,50 € / položku a v závislosti od náročnosti za daňové priznanie na konci účtovného obdobia.
2. Klient, neplatiteľ DPH, má 3 zamestnancov a má mesačne 30 položiek na spracovanie. RIEŠENIE: V súvislosti so zamestnancami je potrebné spracovanie účtovníctva na mesačnej báze a fakturácie prebehne podľa reálnej spotreby. Náklady budú 20 € za spracovanie výkazov za zamestnancov, 15 € za spracovanie miezd trom zamestnancom a 45 € za spracovanie 30 položiek v danom mesiaci. Na konci účtovného obdobia pribudnú náklady za spracovanie daňového priznanie.
3. Klient, platiteľ DPH, nemá zamestnancov a má mesačne 50 položiek na spracovanie. RIEŠENIE: V súvislosti s DPH je potrebné spracúvať doklady mesačne. Vzhľadom k vyššiemu počtu dokladov ponúkneme klientovi balík XS, na ktorý môže využiť zľavu (viac TU) a nad rámec balíka budeme účtovať spracovanie DPH. Takto celkovo zaplatí 65 € za Balík XS a 50 € za spracovanie DPH (DP DPH, KV, SV). Navyše bude mať spracovanie daňového priznania v cene. Keby tento klient zvolil jednorazové spracovanie účtovníctva, mesačne by zaplatil 125 € a navyše by mal náklady na spracovanie daňového priznania.
Neviete sa rozhodnúť, aké riešenie by bolo pre Vás ideálne, kontaktujte nás a my Vám s výberom vhodnej alternatívy pomôžeme.